Word jij de schrijver van 2013?

De Wassenaarse Krant – Dinsdag 23 april 2013

Wegens de meivakantie is de inleverdatum voor de verhalenwedstrijd 2013 voor jongeren van 8 tot en met 11 jaar en 12 tot en met 18 jaar, verschoven naar 5 mei. Je hebt dus een paar dagen extra om jouw verhaal in te sturen. Het thema is: ‘Wassenaarse Sprookjes’. Maximaal 1000 woorden. De beste verhalen komen in ‘Het Groot Wassenaars Sprookjesboek’. De achtste verhalenwedstrijd wordt georganiseerd door Stichting Noenki.

Stuur jouw verhaal naar verhalenwedstrijd2013@gmail.com in een ‘word-document’, met duidelijke vermelding van je naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, school, groep en de titel van het verhaal. Als je nog vragen hebt, kun je bellen naar (070)–5118727 of mailen naar stichtingnoenki@gmail.com.
Een deskundige jury buigt zich over de verhalen: Deka Wielenga, voorzitter; Iris Oostlander, hoofdredacteur De Wassenaarse Krant; Jan Doffegnies, leraar Nederlands; Eveliene Schoenmakers, Boekhandel de Kler en Dick den Ouden, docent Nederlands.
Mooie prijzen worden beschikbaar gesteld door onze sponsors. Ook dit jaar zorgt Luciano’s ijssalon voor heerlijke ijsjes… (zie foto). De overige sponsors zijn: Attractiepark Duinrell, Boekhandel de Kler, Bibliotheek Wassenaar en notariskantoor Geurts & Partners.
Vergeet niet vast in je agenda te zetten: Feestelijke prijsuitreiking vrijdag 28 juni om 16.30 uur in de filmzaal van de bibliotheek, Langstraat 40. De presentatie is in handen van Deka Wielenga, juryvoorzitter. Hugo Graaf van Zuylen zal het eerste exemplaar van ‘Het Groot Wassenaars Sprookjesboek’ in ontvangst nemen en… als verrassing zal onze Wassenaarse Emma van Helsdingen (14 jaar) optreden. Je kent haar wel van het programma de Voice-Kids, waarin zij bijna de finale heeft gehaald! (Tekst en foto: ingezonden.)