Beleef de Landgoederenzone!

Ga tweede pinksterdag van 10.00-16.00 uur terug in de tijd tijdens de landelijke Dag van het Kasteel. In Zuid-Holland kijk je je ogen uit in de Landgoederenzone. Op meer dan 10 locaties beleef je het verleden door activiteiten voor jong en oud.

Huize de Paauw:

imageStichting Noenki en improvisatiegroep Ontzettend Nodig organiseren in samenwerking met de Gemeente Wassenaar, maandag 25 mei 2015 een improvisatie theater voor kinderen (4-14 jaar). .

Doe een workshop improvisatietheater en kruip in de huid van een echte ridder, prinses, koning of lakei. Samen met echte Improvisatie acteurs gooi je alle remmen los!

Verschillende workshops (20-30min) tussen 12.00 en 16.00 uur, vooral voor kinderen. Maar ouders mogen natuurlijk ook mee doen. toegang en deelname is gratis.

Verder is er een prachtige expositie van Paul Schuitema te zien,  openstelling van de Raadzaal en  het Brandweermuseum.

Adres: Raadhuijslaan 22 te Wassenaar

De landgoederen tussen Den Haag tot voorbij Leiden vormen een erfgoedlijn. Door samen te werken (o.a. in het landgoedpaspoort en de landgoedkaart) promoten zij gezamenlijk bezoek aan grote, bekende, maar ook kleine en nauwelijks bekende parels langs het snoer. Daar is de landelijke Dag van het Kasteel een uitgelezen kans voor. Aan de Dag van het Kasteel doen zelfs landgoederen mee die normaal gesloten zijn voor bezoekers. Bezoekers kunnen zich in het verleden wanen in een rijke erfgoedomgeving. Er zijn vele activiteiten te beleven voor jong en oud, zoals markten met streekproducten of een tuinconcert. Kinderen kunnen een ridder of jonkvrouw ontmoeten. middeleeuws geklede personen zullen her en der verschijnen, en ook een roofvogelshow ontbreekt niet op het programma. De Dag van het Kasteel is een gratis evenement, waarbij vele landgoederen en buitenplaatsen de poorten openen.

Meer informatie: De deelnemende landgoederen zijn: Kasteel Duivenvoorde, Ruïne Kasteel Teylingen, Huize De Paauw, Kasteel Keukenhof, Huys Te Warmont, Buitenplaats Hofwijck, ’t Huys Dever, Landgoed Berestijn, Kasteel Oud-Poelgeest, Buitenplaats Berbice, Landgoed Te Werve, Landgoed Ockenburgh, Kasteel Endegeest en Buitenplaats Vroenhof. Het volledige programma is te vinden op www.landgoederenzonezh.nl

De dag van het kasteel wordt mede mogelijk gemaakt door bijdrages van het Prins Bernhard Cultuur Fonds, Fonds 1818 en de provincie ZH