De Organisatie Stichting Noenki

foto 1Stichting Noenki heeft als doel om de jeugd te inspireren tot het uitoefenen van kunst- en cultuur middels aansprekende projecten die in eigen beheer worden uitgevoerd. De middelen daarvoor worden verkregen uit giften, erflaten, subsidies en sponsoring. Het doel daarbij is om kinderen sterker te laten worden in hun zelfbewustzijn, zelfvertrouwen en mogelijk een talent of passie te ontdekken.

De stichting heeft daarnaast grote aandacht voor een efficiënte en integere uitwerking van de activiteiten. Ook wordt er naar continuïteit gestreefd.

De Wassenaarse organisatie is een stichting en heeft  geen winstoogmerk. Ook werkt het bestuur op vrijwillige basis. Meer over het bestuur

De stichting naam is ontleend aan de hoofdpersoon in het verhaal dat geschreven is door Sebastiaan Heins toen 6 jaar oud. Noenki is niet alleen een resultaat van de kinderlijke creativiteit die de stichting wil bevorderen, het is ook – in het verhaal – de behoeder van menselijke deugdelijkheid. De wijsheid van een kind komt in de verhalen perfect tot uitdrukking en heeft daarom geleid tot de keuze om de naam van de hoofdpersoon in dit verhaal te gebruiken als naam van de stichting. Meer over wie NOENKI is