Wie is Noenki?

foto 1

Op een dag, die dag is 1 maart 2012 is Noenki geboren. Noenki is een hart en harten maken mensen blij en helpen ook mensen in nood.

Dit is de eerste regel uit het boekje Noenki geschreven en geïllustreerd door Sebastiaan J.R. Heins, geboren 23 mei 2005

Hoe is het boekje ontstaan?

Zoals iedere omadag lopen Sebastiaan, zijn zusje Evelijn met oma Lucie van school naar
huis. Op 1 maart 2012 doen zij onderweg, zoals zij wel vaker doen, een woordspelletje.
Om de beurt verzinnen zij de meest gekke namen, de grootste lol. Op een gegeven moment
zegt Sebastiaan: Noenki. ‘Yeh’, denkt oma, ‘leuke naam’. Thuis gekomen vraagt oma aan Sebastiaan: ‘Hoe ziet Noenki eruit?’ En nog voordat hij zijn jas uitgetrokken heeft, tekent hij Noenki op een kladje. Daarbij hele verhalen vertellend: waar Noenki vandaan komt, wie hij is en wat hij allemaal doet. ‘Wacht, wacht’, roept oma, ‘eerst mijn blocnote pakken’. En zo krabbelt zij de verhalen snel in haar blocnote om ze later samen met Sebastiaan uit te werken.

Wij hebben onze stichting vernoemd naar Noenki, omdat het alles omvat waar wij voor staan. Namelijk het innerlijke kind raken, inspireren en stimuleren. Alles is mogelijk als je er maar in gelooft.

download het boekje Hier gratis! Maar mocht  je onze projecten te willen steunen kunt u ons doneren via: Stichting Noenki IBAN: NL35RABO 0177 8192 43.